Jag är en dålig avtryckare.

För några dagar sen blev jag utmanad av Cornelia att svara på några frågor.
Här är svaren.
1. Hur många av varje djur skulle du ha om du måste ha minst en av: Kyckling, kattunge, majsorm och liten kolibri?

Två kycklingar, fyra kattong, en majsorm och ca. 500 kolibri.
2. Tre bra kvinnor och deras bästa kvalitéer.

Amanda Palmer, drömkvinna. Synd att hon är gift med Neil Gaiman.
Syrran, hon är arg, vegan och gör gott kaffe.
Cornelia, för att hon är bäst.

Den du tror vore en stor förebild i 1. klädstil och 2. personlighet, om du vore av motsatt kön.

1. Lady Gaga.
2. Lady Gaga.

4. Ett bra barnprogram (låtsas inte som att du inte kan några).

Bamse, alltid Bamse. Växte upp med Bamse, se hur det gick.

5. Tre saker du önskar du kunde göra oftare.

Moshpit, stor och våldsam med massvis av arga människor.
Leka med Herman, lek innebär tv-spel och våld.
Gå på händerna, det kan jag inte alls.

6. Om du fick välja mellan att skriva en låt som var underbar, att måla en tavla som såldes för miljoner eller skriva en bok som blir en större succé än Twilight, vad skulle du välja då?

TAVLA! Om jag kan sälja min bild på sköldpaddor i gröt för flera miljoner så kan jag med all rätt kalla mig för Gud!

7. En film som du älskade från sekund ett. Eller, säg tre olika.

Förstod inte riktigt vad kvinnan menar, så jag säger tre filmer jag älskar.
Fight Club, dystopisk och samhällskritisk och med en mer eller mindre naken Brad Pitt.
Matrix. Dystopisk, samhällskritisk.
Scott Pilgrim vs. The World. Dystopisk, samhällskritisk. Med en snygg tjej.
Jag lovade även att jag skulle lägga till en egen fråga och utmana en annan bloggare.
Vilken låt skulle du vilja kunna spela? Och på vilket instrument.
Själv vill jag kunna spela Sudden Death av Megadeth på Ukulele.
Den utmanade är Pekka!
Pekka, om du inte svarar på utmaningen så ska jag aldrig skriva klart berättelsen jag lovade dig (Fast det kan ta en stund ändå).

Dagens låt: Police state in the USA - Anti-Flag.
Dagens uppgift: Leverera en väska och fälla en tår för bussen.

Kommentarer
Postat av: snorunn

du är ju allt bra gullig, bög.

2010-12-20 @ 15:29:09
URL: http://bendingspoons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0