Blåsknark.

Det är kallt, det är torrt och blåsigt. Och det är jävligt grått.
När jag var liten var den här sortens väder alltid det värsta jag visste, mest för att det var under såna dagar som min far bestämde sig att vi skulle ut allihopa och grilla korv i skogen. Och det bästa motargument jag kunde då var "Jag vill inte". Det kommer man ju inte så långt med. Såhär i efterhand önskar jag att jag förstod kopplingen mellan blött i gummistövlarna, gnäll och ett allmänt otrevligt sätt att ägna en eftermiddag.
Men korven var god.
Iallafall, av någon underlig anledning så gillar jag verkligen att vara ute en dag som denna har varit. Då kylan smyger sig in i jackärmen och snön faller glest och långsamt.
Luften luktar skit och stan är grå och ful.
Men mitt i allt det här hemska och förstörda så finns det något otroligt vackert.
Det finns där, precis utanför synfältet.
Synd att inte alla ser det.
Tack för mig.
Dagens låt: Song for Jesse - Nick Cave & Warren Ellis.
Dagens uppgift: Brevbomba sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0