Superskurk.

Tre saker som jag inte riktigt fixar i livet.
1. Telefoner. Det är ingen hemlighet att jag har telefonskräck. Jag mår alltid illa när telefonen ringer, oavsett vem det är.
2. Att blunda och åka bil samtidigt. Men bara när jag sitter i framsätet. Om jag blundar känns det som om bilen kommer köra av vägen för att jag inte tittade.
3. Att komma ihåg människor. (Jag hade väldigt gärna skrivit "Människor i allmänhet" här) Jag har en tendens att inte alls bry mig om nya människor eller vilka de är, hur trevligt jag än har med dem. Det brukar alltid krävas sisådär tre-fyra möten för att jag ska komma ihåg att jag har träffat en person innan.
Tre saker som lugnar ner mig.
1. Mitt hjärta. Det har så länge jag kan minnas slagit väldigt hårt och jag ligger gärna ner med handen på bröstet för att känna det bulta som en liten maskin. Köttmaskin.
2. Att hålla handen. Om jag skulle skriva ner allt som gör mig bekväm och lugn som har med beröring att göra så skulle jag behöva skriva mycket länge. Jag känner mig trygg när någon tar mig i handen, nästan hela tiden.
3. Time will let you go, all alone. I break. Av Raised Fist. Det här är ju inte en låt som vanligtvis förknippas med frid och fröjd. Men den gör mig alltid lite mindre upprörd. Den är som ett mantra för mig.
Dagens låt: On Impulse - Animals as Leaders
Dagens uppgift: Sluta missbruka Enter-tangenten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0